-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15757 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

قرآن شخص رباخوار را تشبيه به آدم مصروع يا ديوانه بيمار گونه اي كرده كه بر اثرتماس شيطان بـا او ديوانه شده آيا سرچشمه جنون و صرع از شيطان است كه قرآن به اونسبت داده در حالي كه مي دانيم صرع و جنون از بيماريهاي رواني هستند و عوامل شناخته شده اي دارند ؟
تـعـبـيـر بـه مس شيطان در قرآن كنايه از بيماري رواني و جنون است و اين تعبير درميان عرب معمول بوده نه اينكه واقعا شيطان تاثيري در روح انسان بگذارد البته هيچ بعيد نيست كه بعضي از كـارهاي شيطاني و اعمال بي رويه و نادرست سبب يك نوع جنون شيطاني گردد , يعني به دنبال آن اعـمـال , شـيـطـان در شـخص اثر بگذارد و تعادل رواني او را برهم زند از اين گذشته اعمال شـيـطـانـي و نـادرسـت هـنـگامي كه روي هم متراكم گردد اثر طبيعي آن از دست رفتن حس تشخيص و قدرت بر تفكر منطقي مي باشد .

تفسير نمونه ج 2 ص 367
مكارم شيرازي - ناصر و ديگران

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.